Premis a la promoció de l'equitat de gènere

Com participar en els premis equit@T

Diu l’activista pakistanesa Malala Yousafzai “No podem avançar tots, si a la meitat se’ns deixa al darrere“. Als premis equit@T volem que hi participeu tothom, perquè només així aconseguirem avançar. I per això, amb les categories per a infants i joves volem crear un espai per a la comunicació bidireccional i el debat entre l’estudiantat de primària i de secundària.

Els estudis científics que podeu visitar a la pàgina de recursos mostren que el moment clau per a la pèrdua de vocacions científico-tècniques per part de les dones és en aquesta transició entre la primària i la secundària. Parlem-ne, doncs. Portem aquest tema a l’aula. Permetem que els grans mirin críticament la seva situació, quines pressions i influències externes reben, etc. I que ho expliquin als petits. Que a través del vídeo aquests també puguin entendre el que estan a punt de viure. Que ho puguin debatre a l’aula i que estiguin una mica més empoderats/ades per decidir.

Als premis equit@T de vídeo hi poden participar l’estudiantat de secundària, però també persones adultes que vulguin contribuir a millorar la situació (enviant-nos vídeos) i escoles de primària com a jurat dels primers). Per això proposem dues categories per a l’estudiantat i una per a amateurs/professionals del vídeo.

Així, si vols participar, pots veure com fer-ho a:

Categoria estudiantat

Escoles de primària: Fent de jurat dels vídeos de categoria estudiantat

Instituts i (estudiantat) de secundària: Enviant-nos vídeos

Categoria amateur/professional

Amateurs i professionals: Enviant-nos vídeos

I evidentment, si no pertanys a cap de les anteriors, però ens vols ajudar a promocionar el premi, qualsevol ajut, menció, recomanació, petició a l’escola o l’institut del teu barri, etc. serà benvinguda.

Per més informació podeu consultar les BASES del premi.

Si us agrada la idea i ens voleu ajudar, aquí teniu un formulari per apuntar-se com a escola-jurat (escoles de primària) i aquí per enviar-nos els vostres vídeos (estudiantat d’escoles de secundària i adults).

I per si ho necessiteu, us deixem les infografies de participació imprimibles: [escoles] [instituts i adults]