Premis a la promoció de l'equitat de gènere

1a Edició del Premi equit@T

Resum de l‘acte

El premi equit@T, organitzat pels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC, va tenir lloc el passat 28 d’abril a l’espai Francesca Bonnemaison de Barcelona.

Aquesta primera edició del premi ha reconegut la millor iniciativa en la inclusió i promoció de les dones en l’àmbit de les TIC. Enguany, la candidatura guanyadora ha estat Laboratoria, un projecte d’emprenedoria social desenvolupat a Xile que capacita dones joves en temes de desenvolupament web per a després inserir-les a treballar en la indústria digital com a desenvolupadores front end.

L’acte va comptar amb la presència d’en Xavier Molero, responsable del Museu d’Informàtica de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la Universitat Politècnica de València, qui va parlar sobre la història de les dones en la informàtica amb la ponència;

De Ada Byron a Grace Hopper y las programadoras del ENIAC: los bits, en femenino.

A continuació l’acte va comptar  amb la presència de la Sydney Padua, autora del llibre Las emocionantes aventuras de Lovelace y Babbage del qual se’n va fer la presentació de la traducció al castellà.

I finalment es va fer l’entrega del premi a José Tomás Lobo, representant de la Fundació Laboratoria. Totes les candidatures rebudes van ser avaluades per un jurat format per:

Josep Maria Basart, Milagros Sainz, Maribel Ponferrada, Anna Chulià, Climent Nadeu, Mireia Farrús, Mingo Olmos, Laura Fernández Garcia, Gabriela Marin Raventós Núria Castell Ariño

Candidatura guanyadora

La candidatura guanyadora de la primera edició del premi equit@T va ser per Fundació Laboratoria, un projecte d’emprenedoria social desenvolupat a Xile que capacita dones joves en temes de desenvolupament web per a després inserir-les a treballar en la indústria digital com a desenvolupadores front end.

Laboratoria és una empresa social de tecnologia que empodera joves dones que no han tingut accés a educació superior de qualitat, donant-los l’oportunitat de formar-se i començar una carrera en el sector digital.

Ho fan per mitjà de la seva CodeAcademy i de la seva webshop. Actualment tenen seus a Perú (Lima i Arequipa), Mèxic (DF) i Xile (Santiago).

Laboratoria codeAcademy és diferent a altres models educatius, perquè ofereix una educació accessible, integral i orientada al treball, per als que més la necessiten.

Transcorreguts els 5 mesos de formació, gran part de les alumnes aconsegueix ocupació com “desenvolupadora web”, gairebé triplicant els seus ingressos. Només aquelles que aconsegueixen una feina, acaben pagant el curs de manera retroactiva.