Premis a la promoció de l'equitat de gènere

2a Edició del Premi equit@T

Resum de l’acte

El premi equit@T, organitzat pels Estudis d’Informàtica, Multimèdia i Telecomunicació de la UOC, va tenir lloc el passat 27 d’abril de 2017a l’espai Francesca Bonnemaison de Barcelona.

Aquesta segona edició ha premiat a “Científicas“, presentada pel grup P5C (Grup per a la visualització de la figura de la dona en la Ciència, Enginyeria i Tecnologia) de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Informàtica de la Universitat de Sevilla. Científicas és una activitat divulgativa que pretén visibilitzar a les dones científiques i tecnòlogues del passat i del present per motivar a les del futur. L’activitat està dirigida a alumnes des de 3r de primària fins a 2n d’ESO.

L’objectiu principal d’aquesta activitat és crear un sistema de referència femení en el món de la Ciència per a la infància i joventut, amb el qual compensar la visió discriminadora actual. En el cas concret de les nenes, tindran un model femení amb el qual comparar-se i alhora reflexionar:

“Si elles ho han fet, si elles ho fan, si vull, jo també puc fer-ho”

També es va lliurar la distinció especial equit@T per part del COEINF (Col·legi Oficial d’Enginyers Informàtics de Catalunya), que va ser per a “Wisibilízalas“, projecte promogut pel Departament de Tecnologies de la Informació i la Comunicació de la UPF, amb el qual, a través d’un concurs destinat a col·legis de tot Espanya i Llatinoamèrica, intenten generar reflexió sobre la menor visibilitat de les dones en ciència i tecnologia, donar visibilitat a dones que treballen en l’àmbit de les TIC i potenciar les referències femenines en l’àmbit de la ciència i la tecnologia

L’acte va comptar amb la presència de Mireia Mata, directora general d’Igualtat de la Generalitat, Mireia Daniel, responsable de l’Oficina de les dones i LGTBI de la Diputació de Barcelona, ​​i Pastora Martínez, Vicerectora i presidenta de la Unitat d’Igualtat de la UOC. A continuació, Jörg Müller, investigador del Grup GENTIC de la UOC, va impartir la conferència; I si Steve Jobs fos una dona?, i tot seguit es va presentar la Instal·lació Interactiva “Ino“, a càrrec de les artistes i programadores Mònica Rikic, Margarita Rojas i Rodolfo Venegas.

El jurat d’aquesta edició va estar format per; Ana Hoyos, Milagros Sainz, Núria Castell Ariño, Josep Prieto, Maria Civera, Eduard Martin, Marisol Alarcón, Gabriela Marin Raventós

A continuació podeu consultar la crònica de la jornada: