El Premi equit@T present al web del International Girls in ICT Day

L’associació Itscool, formada per les universitats catalanes amb titulación tècniques, els col·legis professionals d’informàtica i telecomunicació i el Departament d’Ensenyament i la Secretaria d’Universitats i Recerca fa un recull cada any de les activitats que realitzen les universitats catalanes per l’International Girls in ICT Day.

El premi equit@T, que es troba ja en la seva 3a edició, apareix com una de les principals activitats a nivell espanyol en el marc del dia “Girls in ICT”.

Trobareu tota la informació clicant aquí.

Activitats del Dia Internacional de la Dona (TIC) a Barcelona

En motiu del Dia Internacional de la Dona aquest any des de la UOC s’ha volgut enfocar aquesta temàtica centrant-nos en el biaix de gènere a la Viquipèdia. I per a fer-ho, s’han organitzat aquestes dues activitats .

1) Divendres 9 de març de 18h a 20h: Taula Rodona titulada  “La Viquipèdia com a camp de batalla. Arxius, gènere i tecnologia” a l’Espai Francesca Bonnemaison (Barcelona).

L’objectiu de la taula és posar en context, des d’un enfocament de gènere, tot l’ecosistema que envolta aquesta enciclopèdia digital que, segons el seu lema, “tothom pot millorar” però en la que només un 11% de les persones que l’editen són dones. Abordarem el cicle de producció de coneixement a la Viquipèdia amb perspectives que van des del món universitari a l’activisme social passant pel periodisme.

Ens acompanyaran a la taula rodona:

• – Elisenda Ardèvol (antropòloga i directora de Mediaccions, grup de recerca en cultura i comunicació digital, UOC)
  • – Ester Bonet (filòloga i lingüista catalana i coordinadora de Viquidones)
  • – Marta Delatte (experta en memòria digital i directora de recerca a Liquen Data Lab)
  • – Equipo Palomar (agitadorxs culturals)
  • – Hj Darger (periodista i fundadora Visual404)

Per a participar en l’esdeveniment cal registrar-se en aquest link .

2) Dissabte 10 de març de 10h a 22h: Editatona de Wikipedia en Art i Feminisme a la Sala Apolo (Barcelona).

L’esdeveniment és una marató on es creen, s’actualitzen i milloren les entrades de dones, feminisme i art a la Viquipèdia. Aquesta activitat s’inscriu dins de la iniciativa global Art+ Feminism. Les instruccions per a apuntar-s’hi es poden trobar aquí.

A banda d’aquests dos actes organitzats per la UOC, us recomanem també el cicle de conferències de:

Dissabte 10 de març de 9h a 18:30h: : IWD Women Techmakers Barcelona 2018. Al CCCB (Carrer de Montalegre 5, 08001) Barcelona.

Women Techmakers és una iniciativa liderada per Google amb l’objectiu de donar visibilitat a les dones en el sector tecnològic. Coincidint amb la celebració del dia internacional de la dona, durant els mesos de març i abril, s’organitzen esdeveniments en comunitats arreu del món. El propòsit dels mateixos és donar confiança i visibilitat de la dona en aquest sector i mitigar el desequilibri de gènere que es troba en el mateix. Tot públic és benvingut, però la particularitat és que en aquests esdeveniments les ponents són exclusivament dones. A la 3a edició us oferirem un dia sencer de conferències. Des de les 9h fins a les 18: 30h comptarem amb 2 tracks: un en castellà i un altre en anglès en els quals gaudirem d’interessants xerrades, un workshop i dues taules rodones. I tot això, de la mà de conegudes ponents de la nostra comunitat.

Més informació al web

Presentació del video “El que no t’expliquen”

A la segona edició del premi equit@T la UOC i la UPC van unir forces per a concienciar sobre la falta de dones en els estudis d’informàtica i telecomunicació a través del video El que no t’expliquen.

Traducció i publicació del llibre: The Thrilling Adventures of Lovelace and Babbage

Coincidint amb l’entrega de la primera edició dels premis equit@T, es va presentar la traducció al castellà i publicació del llibre The Thrilling Adventures of Lovelace and Babbage, de Sydney Padua, el qual es troba ja a la venda.