Premis a la promoció de l'equitat de gènere

Instituts (i estudiantat) de secundària

La participació, en aquest àmbit, ja sigui per iniciativa d’un/a estudiant o perquè s’ha treballat i proposat des de l’aula sempre serà associada al seu institut. En cas que hi hagi un equip multi-institut, s’haurà d’escollir un d’ells com a representant, que serà el que rebrà el premi, en cas de proclamar-se guanyador. Per tant, cada candidatura s’indicarà com a un estudiant (o més, si és un equip), i l’institut o escola a la que representa.

Si ets un/a ESTUDIANT i vols presentar-te al premi, et recomanem que et miris la pestanya de Recursos, on trobaràs l’explicació de la problemàtica que volem tractar així com un conjunt de recursos que et poden ajudar tant en la recollida d’arguments i evidència científica al respecte d’aquesta com en el disseny i realització del teu vídeo.

Si ets DOCENT i vols portar a l’aula la reflexió i la possibilitat de participar en el premi, et recomanem igualment que revisis la pestanya de Recursos i, en la mateixa, accedeixis a l’enllaç “La nostra proposta: el nou Premi equit@T“. Allà trobaràs una proposta consistent en un conjunt de preguntes i reflexions associades amb la temàtica per poder acompanyar un diàleg obert a l’aula sobre la problemàtica. A més, i com a opció addicional, us animem a que incorporeu la pròpia activitat (disseny i producció del vídeo) com a una de les activitats a desenvolupar en assignatures de les àrees de tecnologia, comunicació, disseny o arts que oferiu al vostre centre. L’activitat pot permetre planificar el projecte, desenvolupar un guió, comunicar, actuar, editar, incorporar subtítols (entenent la importància de ser inclusius), etc. i tot això treballant l’ús d’eines digitals i treballant en equip.

Recordeu que hi ha la possibilitat de participar en el premi en dues categories (no excloents):

1.- “Vídeo sobre l’àmbit gènere i TIC”

2.- “Vídeo de divulgació científica” fet per una estudiant de secundària (només obert a DONES)

En la segona categoria hi ha dos premis, segons la llengua que es faci servir per la divulgació (un per català i un altre per castellà, gallec o basc).

Per presentar-te el que has de fer és:

1.- Gravar un vídeo d’entre 30 segons i 2 minuts de durada sobre l’àmbit gènere i TIC o de divulgació científica (depenent de la modalitat).

2.- Presentar l’obra a través del formulari del web del Premi Equit@T abans del 31 de gener de 2023.

Recordeu que:

• La presentació es pot fer tant a títol individual com a títol col·lectiu.
  • Un/a estudiant només pot presentar un vídeo per categoria.
  • Des d’un centre educatiu es poden presentar tants vídeos per categoria com estudiants de secundària tingui.
  • Les obres poden ser presentades en català, castellà, gallec o basc.
  • Els vídeos han de ser respectuosos envers les altres persones i no poden contenir comentaris discriminatoris ni imatges o expressions violentes.
  • Les obres presentades han de ser inèdites: no poden haver estat objecte de difusió o publicació prèvia en cap mitjà de difusió o publicació online.
  • La inscripció en la convocatòria és gratuïta.

Molta sort i moltes gràcies per participar!