Premis a la promoció de l'equitat de gènere

Webinar online – Equit@T UOC 2021

“Compromís pel foment d’una comunicació no sexista al camí cap a la igualtat”

El 10 de desembre de 2021 i coincidint amb el dia del naixement d’Ada Byron, va tenir lloc el 2n Webinar Equit@T.

L’objectiu principal de la taula rodona va tractar sobre la dificultat que ens preocupa a nivell educatiu: el problema de la segregació horitzontal que es dóna en els àmbits tecnològics i STEM. Posarem èmfasi en si la comunicació, en el sentit més ampli de la paraula, afecta les decisions de les nenes i joves a l’hora de decidir el que volen estudiar.

Per a la taula rodona comptem amb la participació de:

Carme Junyent: Professora titular de lingüística general a la Universitat de Barcelona, ​​membre del Grup d’Estudi de Llengües Amenaçades (GELA) i del Grup de Lingüistes per la Diversitat (GLiDi). Recentment ha publicat, com Bel Zavalla, El futur del catalá depèn de tu; i amb Pere Comellas, Els colors de la neu. Les llengües, les persones i el món. Ha coordinat El català, la llengua efervescent i Som dones, som lingüistes, som moltes i diem prou.

Aurelio Ruiz: Professor i investigador del dept. de Tecnologies de la Informació i Comunicacions de la Universitat Pompeu Fabra (UPF). Actualment treballa en aspectes d’inclusió digital en educació en entorns menys afavorits i des d‟una perspectiva comunitària. La seva “professió personal” com a pare d’una nena va promoure amb intensitat la seva tasca educativa focalitzant-se en la manca de perspectiva de gènere a l’ensenyament STEM.

M del Carmen Romero: Doctora Enginyera en Informàtica, Màster Oficial en Organització i Gestió d’Empreses i Experta en Gestió de Serveis TI a Universitats. Professora titular de la Universitat de Sevilla. Membre de Científiques ((http://institucional.us.es/cientificas/), candidatura guanyadora del premi equit@T de 2017. Científiques és una activitat de teatre científic adreçada a nenes i nens d’entre 8 i 14 anys on cinc investigadores actuals donen vida cinc investigadores del passat, per després parlar-los de la seva vida com a científiques i convidar-los a formar part de l’apassionant món de la ciència.

Moderadora de l’esdeveniment: M. Antonia Huertas (Professora EIMT-UOC, coordinadora Premi equit@T UOC)